تبلیغات
موتورسنگین - hondaaa
موتورسنگین
عشق فقط سرعت باموتورسنگین
سرعت همواره در دنیای وسائط نقلیه مقوله جزاب و گیرا بوده است.

در این نوشته میخواهیم یكی از متورسیكلت فوق العاده هوندا رو معرفی كنیم كه بنظر من یكی
از بهترین ساخته های هوندا است.

بعضی معتقدند كه هوندا بعد از موفقیت كاوازاكی ZX-11در كسب ركورد جدید سرعت به فكر
طراحی سوپر بلك بیرد در سال 1994 افتاد و بدین منظور آن را مورد اگو و هدف خود قرار داد و به
دنبال آن بود كه مدل قدیمی ساخت خود یعنی CBR 1000F را كنار گذاشت وCBR 1100XX را در
قالب یك متور سیلت جدید به بازار عرضه كرد.
با چنین تفكری اولین سفارش در دستور كار به حداقل رساندن لرزش و ارتعاش متور بود كه
مهندسین كارخانه برای نیل به این هدف به جای این كه در صدد افرایش كیفیت دسته متور ها و یا
نحویه اتصال فرمان و یا جا پایی ها گردند به دنبال عامل به وجود آمدن لرزش و ارتعاش بر آمدند تا آن
را مرتفع كنند.
متور 1137 سانتیمتر مكعبی این متورسیكلت كه به صورت چهار سیلندر و با آرایش خطی
میباشد از بسیاری جهات از قبیل فرم بلوك سیلندر میل سوپاپ شباهت زیادی به متور سیكلت
هایCBR60DF3 وCBR900RR دارد و تنها اختلاف عمده با متور سیكات های مذكور وجود دو اهم
میباشد كه توست چرخ دنده به حركت در آمده و باعث كاهش چشمگیر ارتعاش میشود بطوری كه
سوار كاربه ندرت میتواند آن را حس كند.وزن این متور در مقایسه با وزن متور سیكلتCBR1000ده كیلو گرم سبكتر است.

طراحان توانسته اند طوری متور سیاه رنگ را در فضای كوچك و جمع وجور شاسی جای سازی
كنندكه علاوه بر استحكام شاسی وزن آن را نیز كاهش دهد.

ساحتمان شاسی نیز شباهت به مدلCBR990 داشته كه از یك جعیه سه ضلعی تشكیل شده و
از یك طرف به دوشاخه جلو و از طرف دیگر از طریق بازوی نگه دارنده چرخ عقب به محور چرخ
عقب متصل میشود خود بازوی عقب نیز باز بصورت مثلثی بوده و از جنس آلومنیوم میباشد اما
بخشی از شاسی كه زیر نشیمنگاه است از جنس فولاد ساخته شده است.
در این متور سیكلت از سیستم ترمز اتصالیLIKENG BRAKING SYSTEMو دو لوله اگزوز كه دارای آرایش 4-2-1-2می باشد.
تعویض دنده دراین مدل به ندرت اتفاق می افتد مگر آنكه قصد مسابقه دادن با آن را داشته باشید
چون به قدری نیروی ترك در این متور بالاست كه در هر دنده ای چنانچه اهرم گاز را به چرخانید به سرعت خواسته خود را دریافت میكنید.
سوخت رسانی در هر شرایطی بدونه وقفه صورت میگیرد. در دنده های سنگین با كوچكترین
اشاره به اهرم گاز بلافاصله چرخ جلوی متورسیكلت از جای خود بلند میشود. كلاچ بسیار نرم و
راحت بوده و كار كردن با آن هیچ مشكلی ایجاد نمی كند. اگر چه فاصله 149 سانتیمتری بین دو
محور جلو و عقب در این متور سیكلت فاصله چندان كوتاهی نیست ولی پایین نگاه داشتن
قسمت جلوی این متور سیكلت در آغاز حركت های سریع كار چندان آسانی نیست
شتاب این متور به
قدری است كه برای كسب سرعت 96 كیلومتر به 2.6 ثانیه زمان نیاز دارد.

ضریب كمپرس متور 11 به یك-حجم باك بنزین22 لیتر- ارتفاع نشیمنگاه از زمین81 ساتیمتر-
حداقل فاصله با زمین13 سانتیمتر-شتاب از صفر تا 48 كیلومتر 1.1 ثانیه  -شتاب تا 96 كیلومتر 2.6
- شتاب از صفر تا 144 كیلومتر4.6 ثانیه-شتاب صفر تا 160 كیلومتر 5.5 ثانیه- شعاع حركتی 364 كیلومتر

امید وارم مورد قبول واقع بشه



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 4 اسفند 1390 توسط منصور حاجیان

ابزار هدایت به بالای صفحه