تبلیغات
موتورسنگین - yamaha-yzf*r1
موتورسنگین
عشق فقط سرعت باموتورسنگین

سلام دوستان عزیز

امروز قصد معرفی جدیدترین محصول موتورهای سوپر اسپرتی یاماها به نام یاماها وای زد اف آر وان رو به شما علاقه مندان بدم

 

 

این موتور مثلا آخر موتور های یاماهاست که کمپانی یاماها بسیار به آن مینازد و با تبلیغ زیاد از اواخر نوامبر ۲۰۰۶ وارد بازارهای جهانی شده است و به نظر من شبیه مگس می مونه

 

 

این موتور با حجم واقعی ۹۹۸ سی سی و با خصوصیت های دیگر موتورهای سوپر اسپرتی از قبیل خنک شوندگی توسط آب - تعداد ۴ سیلندر و ..... جایی میان موتورهای کاوازاکی و هندا برای خود باز کرده است که البته کیفیت محصول هم بسیار مطلوب است و تقریبا میتوان گفت با موتورهای رقبا برابری میکند

 

۱۶ سوپاپ دارد که به مانند موتورهای کاوازاکی در هر سیلندر ۴ سوپاپ جای داده شده است که میزان ضربه زدن آن به منفذ آن برابر ۷۷ ضربه در ۵۳.۶ میلی متر است و نسبت تراکم آن ۱۲.۷ بر ۱ است

کربن آمیزی آن با تزریق سوخت و با تکنولوژی های YCC-T و YCC-I انجام می شود

سیستم احتراق آن دیجیتالی بوده و دارای فناوری تی سی آی است

 

دارای ۶ دنده بوده که دارای سیستم کلاژ دم پا ایه چند صفحه ای (( multi-plate slipper clutch)) می باشد و در نهایت با زنجیر حرکت میکند

از نظر شاسی دارای سیستم فنر بندی چنگالی معکوس ۴۳ میلی متری میباشد که مانند پالس قابل تنظیم برای باربری است و از نوع گازی است

ترمز های جلو دوبل دیسکه بوده که قطر انها ۳۱۰ میلی متر است و عقب هم تک دیسکه 220 میلی متری است ضمن آنکه صفحه دور سنج آن بسیار شیک و جمع و جور و تا حدودی شبیه نینجا ۱۰ آر است

حالا وقتی روشن میشه ببین چه شکلی میشه

و اما لاستیک ها که باید حتما از جنس خود لاستیم های تعیین شده یعنی لاستیک جلو به ابعاد 120/70-ZR17 و عقب 190/50-ZR17 باشد

ابعاد این موتور به ترتیب طول عرض ارتفاع برابر ۸۱.۱ و ۲۸.۳ و ۴۳.۷ اینچ می باشد ضمن انکه بلندای نشیمنگاه آن تا زمین ۳۲.۹ اینچ بوده که بسیار مناسب است و وزن آن حدود ۴۰۰ کیلو گرم است که اگه پات بره زیره چرخش ورق پات بعد رد شدن لاستیک نمایان میشه ...... البته برای افراد لاغر

نکته جالب این موتور اینکه به اندازه موتورهای ۲۰۰ سی سی ظرفیت سوخت گیری داره و تنها ۱۵.۵ لیتر بنزین تو خودش جا میده

و در انتهای مطلب می رسیم سره قیمتش اما قبل از اون یه چیز براتون بگم که فکر کنم جالب باشه

تا حدود سال پیش هر موتوری هر مارکی خریده میشد رنگ موتور اصلا تو قیمت اون موثر نبود و بیشتر موتور سازان به دلیل انکه رنگ موتور را سلیقه ای میپنداشتند به تفاوت قیمت رنگ موتور اهمیت نمیدادند و قیمت انواع رنگ موتورها یکسان بود (البته در موتورهای ریسی )

ولی جدیدا که چه عرض کنم یه مدتیه که دیگه این خرافات (!) کنار گذاشته شده و الان هر رنگ موتور قیمت مخصوص خودشو داره !

این آتیشو کمپانی کاوازاکی به پا کرد زیرا از وقتی که سری نینجای ۱۰ آر خود را وارد کرد رنگ مشکی آن دارای اختلاف چند صد دلاری با سایر رنگ های این موتور بود و کم کم مرسوم شد و بقیه موتور سازها هم از این فرصت سود جویی بی بهره نموندند و حالا دیگه هر رنگ هر موتور قیمت مخصوص خودشو داره

رنگ های نقره ای و قرمز این موتور یاماها با اختلاف حدود ۱۰۰ دلاری نسبت به رنگ های دیگر نظیر ابی و مشکی فروخته میشوند و قیمت ان در حدود ۱۰۵۰۰۰۰۰ به پول ایران است ولی نه در ایران !

موتور توسط کمپانی دارای ۱ سال گارانتی نیز هست که با قیمت موتور محاسبه شده است




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 3 اسفند 1390 توسط منصور حاجیان

ابزار هدایت به بالای صفحه