تبلیغات
موتورسنگین - شرکت BMW و تاریخچه ی آن
موتورسنگین
عشق فقط سرعت باموتورسنگین
شرکت BMW و تاریخچه ی آن

تاریخچه BMW این افسونگر تاریخ آقای Bayerische AGزندگی خود را در مونیخ به عنوان یک تولید کننده موتورهای هوایی آغاز کرد و بعد از آن در سال ۱۹۲۳ شروع به تولید موتور سیکلت کرد.

اولین محصول…
او موتور R32 فروش بسیار موفقی داشته و این کمپانی بعدها به نام BMW معروف شد. در سال ۱۹۲۸ با به کارگیری Dixi کارخانه مدلهای بسیار گوناگونی تولید کرد. درسال ۱۹۳۳ کمپانی با اطمینان ازوضعیت مالی و پشتوانه علمی و عملی خود تصمیم به ساخت اتومبیلی تصمیم به ساخت اتومبیلی با موتور ۶ سیلندر گرفتند و با ایجاد تغییراتی در شاسی آن دو محور چرخ ها را ازهم بیشتر کرد. طی مدت کمتر از یک سال حجم موتور ۶ سیلندر به ۱۵۰۰cc افزایش یافت ودر مدلهای جدیدی به نامهای Sport و Saloon به بازار عرضه شدند. درسال ۱۹۳۵ حجم این موتور به ۲۰۰۰cc افزایش یافت .
در سال ۱۹۳۶ بهترین اتومبیل این دهه یک ۳۲۶ قدرتمند به بازار عرضه شد،این اتومبیل دارای شاسی متفاوتی بود و به عنوان پدر اتومبیلهای دهه ۱۹۳۰ لقب گرفت. درسال ۱۹۳۷ مدلSport دونفره ۳۲۸ به اتومبیلی سریع در تمامی پیستهای اروپا تبدیل شد و در همین سال مدل ۳۲۷ کوپه به مرحله تولید انبوه رسید ولی آخرین اتومبیل قبل از جنگ جهانی محصول ۱۹۳۹ یک مدل ۳۳۴ با حجم موتور ۳۵۰۰cc به تولید انبوه نرسید .

به دلیل بمباران کارخانه در شهر مونیخ BMW بعد از جنگ دچار مشکلاتی شد و ناچار به آلمان شرقی نقل مکان کرد. در سال ۱۹۴۸ تولید موتور سیکلت مجددا آغاز شد در سال ۱۹۵۲ با تولید مدل Saloon 501 تولید اتومبیل از سر گرفته شد.
تا سال ۱۹۶۴ اتومبیلهای این کمپانی تقریبا مشابه همدیگر و دارای موتورهای ۶ سیلندر ۸ سوپاپ بودند . در سال ۱۹۵۵ یک مدل کوپه ۵۰۳ s ساخته شد البته فروش این مدل به دلیل قیمت بالا با مشکلات زیادی روبرو بود و درنتیجه BMW شروع به تولید مدلهای بسیار کوچکتری کرد.

مدل Saloon 1500 محصول ۱۹۶۱ که در اندازه متوسط تولید شد BMW را از ورشکستگی نجات داد . این ابتکار ساخت یک سری از اتومبیلهای ۴ سیلندر را در دهه بعد به همراه داشت با موتورهایی با قدرت ۸۰ Bhp برای مدل ۱۵۰۰ که گاه تا ۱۷۰ Bhp برای محصولاتی مانند ۲۰۰۲ Turbo افزایش می یافت ای جان ۲۰۰۲ توربو !!!

این سری از اتومبیلها در مدل های دودر جهار در و کروک و بعد از سال ۱۹۷۱ در مدلهای هاچ بک تولید شد موفقیت در این سری ها باعث شد تا کمپانی ظرفیت خودرا بالا برد و کارخانه Glas را خریداری کرد و در این کارخانه مدل ۱۶۰۰ GT را تولید کرد. ضمنا تولید مدلهای کوپه بزرگ ادامه داشت و مدلهای Bertone از این جمله بودند.

بعد از آن تولید موتورهای ۶ سیلندر قوی مجددا شروع شد و حاصل آن اتومبیل Saloon بزرگ بود در همین سال ۱۹۷۱ حجم موتورهای Sloon به قدرت شگفت آور ۳۲۰۰cc رسید .

این کمپانی دردهه های ۷۰ و ۸۰ فقط به بهتر کردن کیفیت تولیدات قبلی خود پرداخت و حاصل تلاش سری ۳(تولید اتومبیلهای Saloon با اندازه متوسط) سری۵ (اتومبیلهای Saloon در اندازه بزرگ) سری ۶ ( اتومبیلهای Sport بزرگ) سری۷ (اتومبیلهای تشریفاتی و راحت) بود.

در سال ۱۹۷۸ تعدادی از ان اتومبیلها مانند کوپه M1 با سرعتی در حدود ۲۶۰ کیلومتر در ساعت و کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه شد که نشانه پیشرفت بسیار در صنعت اتومبیلهای اسپرت بود .
انگیزه شرکت در مسابقات فرمولا ۱ باعث شد تا BMW مدلهای MM635 Csi M 535i M5 M3) ) را توسط بخش سازنده اتومبیلهای اسپرت تولید کند.

بخش تکنیکی BMW تصمیم به رقابت با بخش تولید مسابقه ای گرفت و حاصل این رقابت تولید اتومبیلهای دو سرنشینه Z1 بود که در سال ۱۹۸۹ به بازار عرضه شد از جمله دیگر محصولات این رقابت ۳۲۸ آی۳۲۵ و ۵۰۷ بود با قدرت ۱۷۰Bph و موتور ۶ سیلندر ۲۵۰۰ سی سی می باشد .

یکی از اقدامات BMW در سالهای اخیر ایجاد دگرگونی در سری های گذشته ۳،۵،۶،۷،۸ و تبدیل آنها به اتومبیلهایی مطابق با استانداردهای امروزی که از جمله این اتومبیلها می توان به مدلهای ۷۵۰Li از سری ۷ اشاره کرد که دارای موتور V12 با قدرت ۳۰۰ Bph و حجم موتور ۵۰۰۰ سی سی می باشد این مدل از اتومبیلهایی بود که نظر تمام تاجران اتومبیل را به خود جلب کرد.

مدل ۸۵۰i یکی از اتومبیلهای اسپرت است که بر روی کیلومتر شمار آن سرعت ۲۵۰ کیلومتر خودنمایی می کند در حالی که این اتومبیل ۲۷۴ کیلومتر در ساعت را هم می تواند برود این مدل هم از نظر تکنیکی از بنزهای تقریبا مشابه برتری دارد.



نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 13 بهمن 1390 توسط منصور حاجیان

ابزار هدایت به بالای صفحه